تاریخچه ژئوممبران، کاربرد ها و انواع آن

ژئوممبران (PVC) محصول عایق بندی می باشد که با مهیا کردن رزین (کلراید پنی دینیل) مواد پرکردنی ماده رنگ زنی به یاور ثبت کننده ها و قرار دادن آنان درمعرض عملیات های ضروری در قالب ریزی ها و هم بر اثر حرارت به چهره یک فرم متجانس تشکیل می شود . 





گونه های 

ژئوممبران PVC 

ژئوممبران مضرس دار 

ژئوممبران ضد باکتری 

ژئوممبران با ژئوتکستایل لمینت شده 

ژئوممبران PVC – شکل T 

خصوصیات 

ژئوممبران (PVC) 

1 . 

مقاومت شیمیایی 

2 . 

جوش پذیری 

3 . 

انعطاف پذیری 

4 . 

انبساط و انقباض نسبی زیاد 

5 . 

مقاومت در برابر اشعه ی UV5 

موارد 

کاربرد ورق ژئوممبران PVC: 

1 . 

مخازن آب و تصفیخانه ، حوضچه ها و استخر 

2 . 

پشت بام و بالکن 

ورق ؤئوتکستایل


3 . 

تونل های پایین زمینی 

4 . 

پارکینگ های ماشین ذیل زمینی

ژئوگرید ژئوتکستایل کامپوزیت

ژئوگرید ژئوتکستایل کامپوزیت مواد ژئوسنتتیک به طراوت گسترش داده شده میباشد و سالهاست که بخش اعظم و عمده دوست داستنی گردیده میباشد . مواد نخستین مواد ژئوتکستایل غیر بافته شده یا این که پارچه های غیر بافته شده می باشد . یک عدد از اشکال ژئوتکستایل غیر بافته گردیده چسبندگی به ژئوگرید دوجداره فایبرگلاس / PET با چسب هست . یکی از اشکال ذوب شدن ژئوگرید PP دوجداره بر روی ژئوتکستایل غیر بافته هست . پس از ترکیب، کامپوزیت دارنده توان ژئوگرید و نرمی ژئوتکستایل بود . این ژئوگرید و کامپوزیت ژئوتکستایل به طور گسترده ای در کشورهای اروپایی زمینه استقبال قرار گرفته می باشد . 

ورق ژئوتکستایل

نام تجاری Dageng ژئوگرید ژئوتکستایل کامپوزیت مشقت بار و پیچیده است و سهل وآسان نیست قطع از یکدیگر . مقدار اصلی ما 40Kn فایبرگلاس ژئوگرید کامپوزیت با 40G پارچه های بافته گردیده و 40Kn فایبر گلاس ژئوگرید کامپوزیت با 140G PET سوزن پانچ غیر بافته ژئوتکستایل، 50Kn فایبر گلاس ژئوگرید کامپوزیت با 120G نایلون بافته نشده ژئوتکستایل . گواهینامه CE می تواند برای تمام میزان مسئله نیاز عرضه شود . 

ژئونت یا شبکه های مهندسی:

ورق ژئوتکستایل

این 

نوع کانال ها دارنده کاربرد های متنوعی در صنعت ساختمان سازی، تونل سازی،سد و روش سازی و کشاورزی و پروژه های عمرانی 

می باشند که به اختصار در ذیل لیست می گردد . 


۳-۱) 

حصار کشی باغات و دامداری ها ۳-۲) 

محافظت از درخت ۳-۳) 

هشدار دهنده ۳-۴) 

زیرگچی ۳-۵) 

رابیتس ۳-۶) 

نورگیر ۳-۷) 

بارگیر ۳-۸) 

فیلتراسیون ۳-۹) 

تثبیت خاک و شیب

کاربرد ترکیب ژئوممبران و ژئو تکستیایل در ایزولاسیون مخازن بتنی

در کنار به کارگیری سایر روشها زیرا به کارگیری ازپوششهای صنعتی در آببندی بتن مخازن روبازبه دلیل تأثیر اشعه ماورای بنفش و دست اندرکاران دیگردر تخریب تراز به مرور دوران کارایی خود را ازدست می دهند, ع

ورق ژئوتکستایل

دم دقت به انقباض بتن و کرنشهای حرارتی در طراحی مخازنی که در قبلی ساخته می گردیده اند و عدم توجه به درزهای حرکتی مناسب انقباضی , انبساطی و لغزشی و نشستهای نامتقارن امکان ایجاد ترکهای سطحی و مویین وجود دارد که در یک محیط خورنده مانند لاگونهای فاضلاب امکان نفوذ و توسعه این ترکها وجود دارااست یکی از راههای آببندی به کارگیری از ترکیب ژئوتکستیال برای درگیری و ایجاد تراز زبرو ژئوممبران می باشد . 

اتصال ورقه‌های ژئوممبران

در صورتی که اتصال ورقه‌های ژئوممبران مطلوب نباشد ، پوشش حاصله کارایی رضایت منتخب نخواهد داشت . در واقع می‌توان ذکر کرد که اتصال ورق ژئوممبران همان‌قدر اهمیت دارد که به کار گیری از مواد نخستین با کیفیت برای تولید ژئوممبران حتمی میباشد (درباره ایجاد این مقاله را بخوانید: ایجاد ژئوممبران و خط مش های آن) . نقطه ضعف پوشش‌های ژئوممبرانی اکثر وقت ها در محل اتصال یا این که درز میان دو قطعه میباشد . 

فعالیت 

ورق ژئوتکستایل

اتصال ژئوممبران‌ها به یکدیگر به دو صورت انجام می‌پذیرد: ورقه‌ها در کارخانه تولیدکننده و ذیل موقعیت در اختیار به دست آوردن گردیده به یکدیگر متصل شده و قطعه‌های تبارک ایجاد گردیده به صورت رول یا تاخورده به محل پروژه انتقال می‌یابند . 

در شرایط شکیبایی فرسا دسترسی، تصویب موقعیت، سکو حرارت، باد، آب و هوا، گرد و غبار، معین نبودن بعد ها دقیق پروژه و غیره ورقه‌های ژئوممبران در محل پروژه به یکدیگر متصل می شوند . در جمهوری اسلامی ایران این شیوه متداول‌تر از رویه پیشین می‌باشد و در بیشتر پروژه‌ها به همین چهره کار می گردد . 

روش‌های مختلفی برای جوشکاری و اتصال ژئوممبران‌های پلیمری در سال‌های اخیر به کار گرفته شده‌اند و امکانات متنوعی برای این عمل تولید و قضیه آزمایش قرار گرفته می‌باشد .