کنترل فرسایش با ژئوتکستایل

ورق ژئوتکستایل

ژئوتکستایلها جایگزین سنگریزهای در ذیل سنگ چینی ها (Rip Rap) یا این که بلوکهای بتن آرمه می گردند و در مواقعی از پاراگراف کانالهای زهکشی، سواحل، سیستم های حفاظتی و اسکله و سدهای خاکی به کار می روند . بدون ژئوتکستایل، کار موج و حرکات آب، خاکهای Subgrade را در زیر تیم سنگریزهای یا این که لایه آرمه فرسایش می دهد نظارت لایه Subgrade مزیت آرمه یا این که تیم قلوه سنگها (Rip Rap) را تنزل می بخشد و موجب لزوم تعمیرات اساسی می گردد . انتخاب ژئوتکستایل برای در اختیار گرفتن مستمر فرسایش مشابه زهکشی زیرزمینی می باشد . با این کلیه کاربردهای در اختیار گرفتن فرسایش معمولاً نیاز به ژئوتکستایل هائی با خاصیت استحکامی بالا است . شبکه های زهکش، سواحل، پل و سیستمهای حفاظت از خوردگی سازهها در اثر آب (آب خوردگی) از مواد کاربردی این نقش از ژئوتکستایل می باشد . 


سوای حضور ژئوتکستایل، ضربات موج آب، مواد Subgrade را از تحت پوشش سنگی (Rip Rap) یا بتن آرمه فرسایش می دهد . تخریب و فرسایش Subgrade، مزایا و عمکرد حفاظ سنگی یا این که آرمه را خنثی می سازد و موجب نیاز به تعمیر کلیدی و جایگزین مالامال هزینه می شود . 


۷) 

دیوارهای محافظ دیوارهای حفظ کننده به مالکان خود این اجازه را می دهند تا کاربرد زمین خود را به حداکثر برسانند با این وجود ایجاد یک دیوار سیمانی ثقلی، اکثر اوقات به حافظه سنگینی و گرانی غیر عملی می باشد . ژئوتکستایل ها به طور وسیع جهت استحکام بخشیدن به خاکریزها روی خاک های نرم، سیلبند و دیوارهای محافظ به کار میروند ژئوتکستایل ها از نظر بودجه ای، ساخت دیوارهای حافظ را عملی می سازند در راستی یک ژئوتکستایل به فعالیت رفته جهت دیوار محافظ می تواند تقریباً با کمتر از نیمی از هزینه یک دیوار نگهدارنده سنتی ساخته شود . ژئوتکستایل های بافته مزایای چشمگیری نسبت به راه و روش سنتی مثل نصب آسان، ساخت سهل وآسان و توانائی استعمال از مواد خاکبرداری گردیده محل پروژه را دارا می باشند و همینطور ژئوتکستایل های پلی پروپیلنی تقریباً نصف ژئوگریدها هزینه دارا‌هستند و به طور قابل ملاحظه ای نیروی کمتری را برای نصب مستمند میباشند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.