نقش تقویت کنندگی ژئوتکستایل

ورق ژئوتکستایل

ژئو تکستایل ها به طور کلی در جمع خاک می توانند توسط توسعه نیروهای کششی نقش تقویت کنندگی داشته باشند . در واقع یک ژئو تکستایل استحکامی سبب ساز تغییر‌و تحول عکس العمل آسفالت جاده نسبت به نیرو های وارده می شود . در این مکانیزم ، کرنش های جان دار در جمع خاک سبب به کرنش هایی در ژئو تکستایل کردیده که موجب بسیج نمودن نیرو های کششی در استحکامات می شود . و این نیرو ها در جهت محدود سازی حرکات خاک کار کرده و موجب توزیع استخکام برشی اضافی می گردند . این فرایند موجب می شود تا سیستم خاک ژئوتکستایل ، استحکام برشی بزرگتری در جمع خاک ساخت کند . به بیان معمولی خیس منسوج با استحکام بالا کمبود استحکام توده خاک ضعیف را نموده و در کل مجموع آن دو در مقابل تنش های برشی کقاومت می کنند . پس این منسوج بایستی دارای مدول تنش –کرنشی اولیه بالایی باشد تا تنش ها را تحمل نموده و آن ها را در محدوده بزرگتری پخش نماید . این کاهش فشار ها می تواند موجب کاهش قابل توجهی در ضخامت مسئله نیاز لایه پی سنگی می شود . 




ایجاد شیب های با استمرار و دیواره های حائل و سایر سازه های خاکی با ساختار های محافظ همگی از موردها استفاده از این مصنوعات می باشد . از طرفی مقرون به صرفه بودن به کارگیری از این مصنوعات نسبت به روشهای سنتی (برای نمونه دیوار های عمودی خاک تقویت گردیده نسبت به دیوارهای بتونی سنتی هزینه احداث کمتری دارد . )موجب گردیده که به کارگیری از این مصنوعات امروزه در پروژه های ژئوتکنیکی دارای اهمیت خاصی باشند . 

عایق کاری رطوبتی با ورق ژئوتکستایل

ورق ژئوتکستایل

جهت 

تشخیص محل و محدوده نم و رطوبت در سقف و دیوارها 

می بایست 

بدانیم که محلچکه و نم موجود،نشان دهنده ایجاد نم و رطوبت در ان 

نمیباشد،زیرا 

تکان اب و نمطبق شیب و کروم زیرسازی تکان و هدایت 

می‌گردد . 



متاسفانه اکثریت نصاب ها ازین قاعده و رویه غیر دقیق و سنتی استفاده 

می نمایند وراهکار رفع مشگل را برحسب ان،اجرا نموده و مبتلا اندرز میکرد خطا می گردند . 


بعد از 

تشخیص غیر ظریف و اشتباه محدوده ذیل نم و نشتی را،تخریب نموده 

تا 

به نقطه خلل و عیب دسترسی پیدا کنند،وتخریبدانیم که کف هر 

خدمت 

دارنده شیب،از محیط کف بسمت مرکز فاضلاب خروجی دارند،که 

از هر نقطه ایی رطوبت یا این که ترکیدگی ایجاد شود . 


اب مربوطه بسمت خروجی لوله(فاضلاب تازمانیکه .اهل ایران 

و در خزینه بسمت 

کفشور شماره 6cm در استخر و روف گاردن ها بسمت خروجی لوله فاضلاب راءس کف است . 


نکته 

فنی اساسی در هنگام نصب و اببندی خروجی کفشورها گرمابه و تراس ها 

و 

هر بخشدیگری،توجه به مدل اب بندی انتهای لوله کفشورها به لوله فاضلاب میباشد 

بایستی 

اندازه کفشور به لوله فاضلاب با اهمیت کمتر باشد تا اب و نم نفوذ 

کرده 

به زیر سرامیک و پشت کاشی های دیوار،بسهولت از ذیل کفشور 

به درون لوله پلیکا یا این که پی .او .سی وارد شود .در 

غیراینصورت اب یا 

فاضلاب 

در پشت لوله فاضلاب گیر نموده و عده می‌گردد و پس از مدتی

کاربرد ژئوتکستایل در راهسازی

ورق ژئوتکستایل


رسوب 

زدای الکترونیکیرسوب زدای الکترونیکیPreviousNext محصولات 

رسوب 

زدای الکترونیکی سوپرجاذب 

اسمز 

معکوس (RO) لوله 

کاروگیت ژئوممبران 

تصفیه 

فاضلاب جستجو 

در سایت کاربرد 

ژئوتکستایل در راهسازی شرکت 

آتیه انرژی سعی تولید کننده ژئوتکستایل با بیشترین عرض وباکیفیت بالا درکشور می باشد 

ژئوتکستایل 

به‌خاطر ایفای نقش‌های متنوع، دارنده زمینه‌های کاربردی فراوانی میباشد که در پایین تعدادی کاربرد بخش اعظم آن آمده است: ۱) 

نقش جداسازی در جاده برهان عمده باخت جاده تزریق مواد لایه‌های مجاور به درون پی سنگریزه‌ای و پیامد نزول استحکام در لایه سنگریزه‌ای می باشد هنگامی لایه سنگریزه‌ای روی لایه Subgrade قرار میگیرد . لایه زیرین کثیف به خاک گشته و به مرور بار ترافیکی و ارتعاش، لایه سنگریزه‌ای پی (Aggregate) را به داخل خاک تزریق می‌نماید و موجب تکان لایه به طرف بالا میگردد . در محل‌های مرطوب ترافیک موجب پمپ خاک‌‌های Subgrade ضعیف به درون سنگریزه گردیده و کلیه این شرایط منجر کاهش ضخامت مؤثر لایه سنگریزه‌ای میگردند در سود لایه حمایتی جاده تخریب شده و عمر موثر جاده کاهش می‌یابد . استعمال از ژئوتکستایل‌های بافته و نبافته برای بهبود کارایی بزرگراه‌ها، جاده‌های غیر فرشی، محل‌های پارکینگ، فرودگاه‌ها، باراندازها و بخش ها نگهداری اجناس به کار گیری میشود . 

۲) 

زیرسازی جاده ژئوتکستایل در این کاربرد با توجه به شرایط محل در یک یا چند نقش مهم به فعالیت می رود در جداسازی Subgrade و مواد سنگی و دانه‌ای واقع می‌گردد، در فیلتراسیون، ژئوتکستایل آب، چه جریان ذیل فشار در اثر نیروهای دینامیکی و چه جریان ثابت را با فیلتر از خود عبور داده و از ورود خاک قابل انعطاف به درون لایه سنگی پی (Aggregate) و لایه‌های زهکش خودداری می‌کند؛ در نقش مستحکم سازی، موجب استحکام مواد نرم Subgrade (خصوص CBR۳<) میشود و مقدار CBR را تا حد مطلوبی افزایش می‌دهد و با توزیع فشار منطقه‌ای و موضعی از فرو رفتن مواد سنگی و دانه‌ای پی به باطن Subgrade قابل انعطاف و مرطوب پرهیز می‌کند؛ و نیز نقش زهکشی در جاده را بهبود میبخشد . 
















چون پرایمر ضمن آببندی بتون هوا را هم از سیستم خارج می کند .ضمنآاگر کیفیت بتن پایین باشد بدون شک این خلل کاملا برطرف نمی شود و اثر حباب بر جا می ماند . 

کنترل فرسایش با ژئوتکستایل

ورق ژئوتکستایل

ژئوتکستایلها جایگزین سنگریزهای در ذیل سنگ چینی ها (Rip Rap) یا این که بلوکهای بتن آرمه می گردند و در مواقعی از پاراگراف کانالهای زهکشی، سواحل، سیستم های حفاظتی و اسکله و سدهای خاکی به کار می روند . بدون ژئوتکستایل، کار موج و حرکات آب، خاکهای Subgrade را در زیر تیم سنگریزهای یا این که لایه آرمه فرسایش می دهد نظارت لایه Subgrade مزیت آرمه یا این که تیم قلوه سنگها (Rip Rap) را تنزل می بخشد و موجب لزوم تعمیرات اساسی می گردد . انتخاب ژئوتکستایل برای در اختیار گرفتن مستمر فرسایش مشابه زهکشی زیرزمینی می باشد . با این کلیه کاربردهای در اختیار گرفتن فرسایش معمولاً نیاز به ژئوتکستایل هائی با خاصیت استحکامی بالا است . شبکه های زهکش، سواحل، پل و سیستمهای حفاظت از خوردگی سازهها در اثر آب (آب خوردگی) از مواد کاربردی این نقش از ژئوتکستایل می باشد . 


سوای حضور ژئوتکستایل، ضربات موج آب، مواد Subgrade را از تحت پوشش سنگی (Rip Rap) یا بتن آرمه فرسایش می دهد . تخریب و فرسایش Subgrade، مزایا و عمکرد حفاظ سنگی یا این که آرمه را خنثی می سازد و موجب نیاز به تعمیر کلیدی و جایگزین مالامال هزینه می شود . 


۷) 

دیوارهای محافظ دیوارهای حفظ کننده به مالکان خود این اجازه را می دهند تا کاربرد زمین خود را به حداکثر برسانند با این وجود ایجاد یک دیوار سیمانی ثقلی، اکثر اوقات به حافظه سنگینی و گرانی غیر عملی می باشد . ژئوتکستایل ها به طور وسیع جهت استحکام بخشیدن به خاکریزها روی خاک های نرم، سیلبند و دیوارهای محافظ به کار میروند ژئوتکستایل ها از نظر بودجه ای، ساخت دیوارهای حافظ را عملی می سازند در راستی یک ژئوتکستایل به فعالیت رفته جهت دیوار محافظ می تواند تقریباً با کمتر از نیمی از هزینه یک دیوار نگهدارنده سنتی ساخته شود . ژئوتکستایل های بافته مزایای چشمگیری نسبت به راه و روش سنتی مثل نصب آسان، ساخت سهل وآسان و توانائی استعمال از مواد خاکبرداری گردیده محل پروژه را دارا می باشند و همینطور ژئوتکستایل های پلی پروپیلنی تقریباً نصف ژئوگریدها هزینه دارا‌هستند و به طور قابل ملاحظه ای نیروی کمتری را برای نصب مستمند میباشند . 

کاربرد ژئوتکستایل در چه مواردی است؟

تولید 

بتن نفوذ نا پذیر و ضد آب 

مسدود 

شدن همگی مشکل و فرج و تخلخل های ناشی از کسری ریز دانه ها 

منتقل 

شدن خاصیت آبگریزی ماده واتر پروف پودری به تیتر یه فیلر 

به 

بتن 

رفع 

نفوذ دست اندرکاران مخرب به داخل بتن 

آب 

بند ماندن بنا در دراز مدت به ادله آب بندی کاپیلارهای بتن 

ممانعت 

از هجوم سولفاتی و قلیایی شدن 

ممانعت 

از ورود یون و عامل ها شیمیایی خورنده به داخل جان بتن 

پخش 

شوندگی راحتی ذرات باطن مخلوط بتنی 

عدم 

تاثیر منفی در مقاومت فشاری بتن 

پرهیز 

از نفوذ محلول های شیمیایی 


معرفی 

بتن پلاست ساخت 

کننده انبوه اسپیسر و صلیب های کاشی ، نوارهای آب بندی واتراستاپ ، مواد شیمیایی بتن مانند روانسازهای بتن ، مواد آب بند کننده بتن ، گونه های عایق های ساختمانی ، گروت ها و مواد ترمیمی بتن ، انواع چسب های ساختمانی 


ورق ژئوتکستایل