کاربرد ژئوتکستایل در راهسازی

ورق ژئوتکستایل


رسوب 

زدای الکترونیکیرسوب زدای الکترونیکیPreviousNext محصولات 

رسوب 

زدای الکترونیکی سوپرجاذب 

اسمز 

معکوس (RO) لوله 

کاروگیت ژئوممبران 

تصفیه 

فاضلاب جستجو 

در سایت کاربرد 

ژئوتکستایل در راهسازی شرکت 

آتیه انرژی سعی تولید کننده ژئوتکستایل با بیشترین عرض وباکیفیت بالا درکشور می باشد 

ژئوتکستایل 

به‌خاطر ایفای نقش‌های متنوع، دارنده زمینه‌های کاربردی فراوانی میباشد که در پایین تعدادی کاربرد بخش اعظم آن آمده است: ۱) 

نقش جداسازی در جاده برهان عمده باخت جاده تزریق مواد لایه‌های مجاور به درون پی سنگریزه‌ای و پیامد نزول استحکام در لایه سنگریزه‌ای می باشد هنگامی لایه سنگریزه‌ای روی لایه Subgrade قرار میگیرد . لایه زیرین کثیف به خاک گشته و به مرور بار ترافیکی و ارتعاش، لایه سنگریزه‌ای پی (Aggregate) را به داخل خاک تزریق می‌نماید و موجب تکان لایه به طرف بالا میگردد . در محل‌های مرطوب ترافیک موجب پمپ خاک‌‌های Subgrade ضعیف به درون سنگریزه گردیده و کلیه این شرایط منجر کاهش ضخامت مؤثر لایه سنگریزه‌ای میگردند در سود لایه حمایتی جاده تخریب شده و عمر موثر جاده کاهش می‌یابد . استعمال از ژئوتکستایل‌های بافته و نبافته برای بهبود کارایی بزرگراه‌ها، جاده‌های غیر فرشی، محل‌های پارکینگ، فرودگاه‌ها، باراندازها و بخش ها نگهداری اجناس به کار گیری میشود . 

۲) 

زیرسازی جاده ژئوتکستایل در این کاربرد با توجه به شرایط محل در یک یا چند نقش مهم به فعالیت می رود در جداسازی Subgrade و مواد سنگی و دانه‌ای واقع می‌گردد، در فیلتراسیون، ژئوتکستایل آب، چه جریان ذیل فشار در اثر نیروهای دینامیکی و چه جریان ثابت را با فیلتر از خود عبور داده و از ورود خاک قابل انعطاف به درون لایه سنگی پی (Aggregate) و لایه‌های زهکش خودداری می‌کند؛ در نقش مستحکم سازی، موجب استحکام مواد نرم Subgrade (خصوص CBR۳<) میشود و مقدار CBR را تا حد مطلوبی افزایش می‌دهد و با توزیع فشار منطقه‌ای و موضعی از فرو رفتن مواد سنگی و دانه‌ای پی به باطن Subgrade قابل انعطاف و مرطوب پرهیز می‌کند؛ و نیز نقش زهکشی در جاده را بهبود میبخشد . 
















چون پرایمر ضمن آببندی بتون هوا را هم از سیستم خارج می کند .ضمنآاگر کیفیت بتن پایین باشد بدون شک این خلل کاملا برطرف نمی شود و اثر حباب بر جا می ماند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.