بسترسازی استخر غیر خاکی (بتنی، سنگی و آجری)

صحیح نظیر استخرهای خاکی، بسترسازی استخر غیر خاکی هم اهمیت مضاعف بالایی در پروژه‌های مربوط به ژئوممبران دارااست . از همین رو باید کاملاً مسئله توجه و توجه قرار گیرد . ورق ژئوممبران برای آب‌بندی استخرهای ساخته گردیده بوسیله بتن، سنگ و یا این که آجر که پس از افتتاح در گیر کنار گذاشتن و نشت شده‌اند هم کاربرد داراست . همچنین ممکن می‌باشد بهره‌بردار به مراد خودداری از نشت‌های احتمالی در آتی و دلایل آن، در هنگام تولید این نوع استخرها در نظر داشته باشد پوشش ژئوممبران را نیز بر روی آن اجرا فرمائید . 




بسترسازی 


استخر غیر خاکی 


نکات 


بسترسازی استخر غیر خاکی (بتنی، سنگی و آجری) برای 


بسترسازی استخرهای غیر خاکی به خواسته نصب ورق ژئوممبران، می‌بایست موارد تحت را رعایت نمود: 


محلهای نشت، درزها و شکستگی ها کاملاً ترمیم شوند . ترکهای با پهنا بخش اعظم از سه میلیمتر با استعمال از دوغاب سیمان لبریز شوند . 


ناهمواری‌ها در کف استخر توسط ماسه نرم و در دیواره آن با استعمال از ملات ماسه و سیمان تسطیح و صاف گردد . 


گوشه‌های تیز درون دیواره استخر که ناشی از ترک و یا این که به حافظه دسته قالب‌بندی بوده اند، تراشیده و صاف شود . 


کناره تیز کناره بالای دیوار پخ خورده و گرد کناره شود و ترجیحا بالای دیوار به شکل گرده ماهی شود . 


در محل تقاطع کف و دیوار ماهیچه سیمانی با انگیزه تبدیل کناره قائم به گوشه‌ای دارنده انحنای مناسب تولید شود . 


برای بسترسازی استخر غیر حاکی از گونه سنگی یا آجری، علاوه بر رعایت موارد بالا در صورتی که میزان ناهمواری‌های سطح ها استخر بیش از ۲ سانتیمتر باشد مطلقا بایستی لایه‌ای از ملات ماسه سیمان روی تراز دیوار اجرا شود . 


گیردار 


کردن ژئوممبران به سطوح غیر خاکی در بسترسازی استخر غیر خاکی نیز می‌بایست گیردار کردن ورق ژئوممبران فیس گیرد . در صورتی که استخر بتنی درون زمین احداث گردیده است، می‌توان پشت دیواره استخر (مانند حالت استخر خاکی) مبادرت به حفر ترانشه و مدفون کردن ژئوممبران باطن خاک شود . 

ورق ژئوتکستایل


در صورتی که استخر بیرون از زمین احداث شده باشد یا این که لبه‌های دیواره از زمین بیرون زده باشند، می‌توان ورق ژئوممبران را به پشت دیواره پرچ نمود . در این فیس نیاز می باشد که پشت دیواره استخر دارنده پوشش سیمانی مستحکم و عیار بالا باشد تا بر اثر فشار وارده در گیر گسستگی نشود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.