چرا ژئوگرید؟

عملیات روکش آسفالت غالبا به منظور تعمیر راه ها برای محافظت و نگهداری آن در مقطع فایده برداری موضوع استفاده قرار می گیرد . معمولا ساختار روسازی ها از یکسری لایه گوناگون تشکیل شده هست . تعمیر خرابی های شیوه قبلی با استعمال از روکش جدید قابل برطرف کردن می باشد، اما ترک های رویکرد قبل پس از برهه زمانی یه خرده به منش تازه منتقل شده و توسعه می یابد . این کنار گذاشتن های انعکاسی ناشی از ناتوانی رویکرد در برابر تنش های برشی و کششی اعمالی از طرف لایه زیرین می باشد . 

استعمال از ژئوگرید در میان لایه قبلی و نو باعث می شود این تنش ها دست‌کم شوند و به رویکرد تازه منتقل نشده و طول قدمت روسازی افزایش یابد . بنابراین با تاخیر افتادن در تولید کنار گذاشتن های انعکاسی، خرابی های دیگر نیز که ناشی از ضعف مقاومت کششی آسفالت می‌باشد کاهش می یابند . کاربرد ژئوگرید در هنگام اجرای روکش نو یک عدد از اقتصادی ترین و بهترین آیتم ها برای ارتقاء ارتفاع عمر روسازی می باشد که عملکرد مثبت و اثر گذار آن به ثابت رسیده می‌باشد . 



ژئوگرید 
ایران الیاف IRF-GRID 
تولیدها ژئوسنتتیک ایران الیاف در مواردی همچون تحکیم زیرسازی روسازی های بتنی و آسفالتی، تحکیم بستر خطوط خط مش آهن، ایجاد تونل، ایجاد دیوارهای حائل با ارتفاع بلند، اجرای دیوارهای فضای سبز، خاکریزها، ثبت خاک در شیب های تند و به طورکلی پایدارسازی سیستم های بنا ای مختلف کاربرد وسیعی دارند . 

محصول IRF-GRID از حرفه های توانمند و مستحکم الیاف شیشه با مقاومت کششی بسیار بالا تولید شده می باشد . این متاع از حیث حرارتی و شیمیایی در برابر قیر و آسفالت تا بالای 230 جایگاه نیز استوار می باشد . این جنس بر اثر نمک های یخ زدا، بنزین و روغن و یا این که قیر مبتلا خوردگی نمی شود و دارای لایه محافظتی می باشد . همینطور در برابر کرنش های مضاعف کم هم حداکثر مقاومت را آماده می آورد . فاکتور کرنش در روسازی های غیرمسلح و انعطاف پذیر از اهمیت دوچندان بالایی برخوردار است، چراکه در این روسازی ها ترک در خط مش در کرنش های مضاعف کم، حتی تا یک درصد، آغاز به پیدایش می کنند . مدول الاستیسیته این الیاف 72 گیگاپاسکال یعنی 20 برابر آسفالت می باشد که نشان از یک دارای اسلحه کننده موثر برای روسازی می دهد . IRF-GRID روسازی را دارای سلاح می نماید و به این وسیله تلاش آن را بهبود و طول عمرش را ارتقاء و در فیض هزینه های تعمیر و نگهداری را به دست کم می رساند . 
استفاده از ژئوگرید در میان لایه قبل و نو سبب ساز می شود این تنش ها حداقل شوند و به منش نو منتقل نشده و ارتفاع عمر روسازی ارتقا یابد . براین اساس با تاخیر افتادن در تولید کنار گذاشتن های انعکاسی، خرابی های دیگر هم که ناشی از ضعف مقاومت کششی آسفالت است کاهش می یابند . کاربرد ژئوگرید در هنگام اجرای روکش جدید یک عدد از اقتصادی ترین و شایسته ترین گزینه ها برای افزایش ارتفاع عمر روسازی می باشد که عملکرد مثبت و مفید آن به ثابت رسیده است . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.